4 super vigtige og helt afgørende tips til dig i kulden


1: Træk vejret igennem næsen, du er smart og omsorgsfuld over for dig selv, når du trækker vejret igennem næsen i kulden (helst altid – koldt som varmt).
Indånding gennem næsen forfiner luften, inden den når de sårbare lunger. Luften fugtes, opvarmes og renses på sin rejse igennem næse og svælg. Luften skal passere en længere vej fra den rammer næseborene,  til den når lungerne. På den måde bliver åndedrættet dybere og samtidig mere rytmisk, det beroliger dit nervesystem, skaber flow, mindsker stress, tyngde og modstand. Livet glider lettere. Ansigtet ser gladere, mere imødekommende ud, du udstråler balance og overskud, det tiltrækkes vi af. Hatha Yogier har i tusinde år vidst hvilken positiv egenskab, et dybt og harmonisk åndedrættet har på vores fysiske, mentale, følelsesmæssige og energetiske krop.
.
.
2: Byt ansigtscremen ud med en balm eller olie, der ikke indeholder vand. Og drop ansigtscremen der ofte indeholder vand og dermed kan give forfrysninger i ansigtet ved kuldegrader.
.
.
3: Spis og drik varmende krydderier  som foreksempel kanel, ingefær, nelliker og sort peber.
Den enkelste måde er at drikke ayurvediske the blandinger.
.
.

4: Klæd dig varmt på, ved godt den er helt oplagt, men der er mange der ikke klæder sig ordentlig varmt på det. Det er spild at energi at fryse, det skaber spændinger og stagnation i kroppen og gå rundt i længere tid og fryse. Det gør heller ikke noget godt for dit ansigt at være kold, se en person som frysers ansigt ansigt for dig. Det er trukket sammen i en spænding der skaber linier og på længere sigt rynker. Av, den er ikke god.

.

.