10 tips til at starte din egen vedvarende meditationspraksis


1: Tag en beslutning om at du vil mediterer, eks. 5 gange om ugen i 10 min. Efter 30 dage kan du sættet en ny standart.

 2: Find et fast tidspunkt og evt. sted, så lidt planlægning og så få overvejelser som mulig er essentielt.

 3: JUST DO IT

 4: Vær vedholdende, drop undskyldningerne, lav en liste over de gavnlige virkninger, du har læst at meditation har.

 5: Skriv ned hvilke positive forandringer du begynder at føle i din hverdag, krop, helbred, parforhold, børn, job, penge. Fokus, ro, anti-age, cash-flow, glæde, mere energi, tabt dig, indre power…. fortsæt selv, listen er uendelig.

 6: Er der en person du inspireres af, der mediterer?

 7: Gør det simpelt og sjovt, enkelhed er nøglen, er du til mantraer, vælg en mantrameditation, nyder du at trække vejret bevidst, vælger du en meditation med fokus på åndedrættet, også selv om din lærer, veninde, mor ect. er fan af en anden teknik, lyt til dig selv. Der er ingen rigtig og forkert, godt eller dårligt, lade din meditation været let og uanstrengt.

 8: Undgå at stræbe efter en særlig tilstand, du har helt sikkert tanker, mange tanker og din krop er måske urolig, klør smerter, summer, det er helt klassisk og du er ikke umulig til at mediterer, prøv at blive siddende og lad tankerne og kropsfornemmelserne passerer. Vend tilbage til åndedræt/mantra.

 9: Vær sød ved din krop, den har brug for det, det kræver en afslappet krop at mediterer, sæt dig altid med lodret rygsøjle, er din krop anspændt en yoga-sidde-stilling, sæt dig da godt til rette på en stol, der er en direkte connection imellem krop og sind, er kroppen anstrengt bliver sindet det også. Du vil opleve at jeg ofte guider dig igennem yogaøvelser før meditationen på mine yogaklasser

 10 : Solo eller social, meditation behøver ikke at være en ensom fornøjelse, er du social anlagt, tilmeld dig et meditations forløb ude i byen eller on-line. Skab dit eget meditationsfællesskab eller opsøg et allerede eksisterende

 antiage, meditation